Diep robijnrode Italiaanse wijn uit Sardinië, gemaakt van Cannonau en Carignano-druiven. Tevens krijgt deze stijlevolle wijn een rijping van 6 maanden. Lees meer.
Deze Italiaanse rode wijn bestaat uit Cannonau, aangevuld met Carignano druiven. De smaak en structuur is te danken aan de hete en droge zomers en milde winters. Het rijpingsproces in vaten duurt ongeveer 6 maanden, waarna een rijping op de fles volgt gedurende 6 maanden.
De Santadi Noras Cannonau heeft een intens robijnrood, neigt naar granaatkleur. Mediterrane noten, complex, aroma's van bosbes en rijpe bramen, zoetige kruiden, tabak en chocolade. In de mond is deze wijn warm en zacht met zoete tannine van zeldzame intensiteit.
Prachtig die intens robijnrode kleur in ons glas, de zeldzame intensiteit kan perfect geserveerd worden bij hartige gerechten zoals gebraden en gegrild vlees, vis, wild en rijpe kazen.
The Santadi Winery is ontstaan in 1960, toen een groep druiventelers, gecoördineerd door EFTAS, de Landhervormingsraad van Sardinië, samen ging werken om een coöperatieve wijnbouw en marketingactiviteiten op te zetten. De plaats was - en is - Santadi, zuid-west Sardinië, in het hart van het Sulcis district. Tot in de jaren 80, the Winery beperkte zijn activiteiten om bulkwijn te produceren en verkopen, met maar slechts een paar halfhartige pogingen bij het bottelen.
Er was een stuk vertrouwen nodig, en dat kwam in het midden van de jaren 70, toen een nieuwe Raad van Bestuur werd aangenomen, onder leiding van Antonello Pilloni (die tot op de dag van vandaag de voorzitter is). Het nieuwe team zag in dat een verandering nodig was en om geen tijd te verliezen kregen ze hulp van de internationaal bekende oenoloog Giacomo Tachis. Onder zijn leiding schoot de kwaliteit van de Santadi wijnen omhoog en hadden ze een doorbraak in de belangrijke markten, die hun uitstekende kwaliteit en sterke identiteit onmiddellijk herkenden.
Sindsdien is het alleen maar beter gegaan, terwijl de Santadi wijnen blijven uitbreiden en een wereldwijde waardering opbouwen. Een succesverhaal dat door het gehele team mogelijk is gemaakt, waaronder druiventelers, directeuren, marketingpersoneel en alle werkers in de winery, en vormt een reservoir aan expertise dat een voordeel is voor het hele gebied.