Menu
EUR

Klantenservice

Vind snel en eenvoudig uw antwoorden op onze klantenservice pagina.
+31 (0) 10 422 2757
Ma / Vrij van 09:00 - 18:00
Snelle levering
U kunt ook altijd de winkel bezoeken

Neem contact op

Contactgegevens

010 4222 757
KVK nummer: 64215989
btw-nummer: NL855569761B01
Wijnhandel den Toom Vredehofstraat 74
3062 TC Rotterdam
Nederland

Veelgestelde vragen

Aanmelden
Kan ik een bestelling plaatsen zonder account aan te maken?

Ja, U kan zonder account een bestelling echter hebben we wel de juiste gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we het juiste naar U toe kunnen sturen.

Ik heb een account aangemaakt maar ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vul bij wachtwoord vergeten uw e-mailadres in en druk op verzenden. Binnen enkele minuten ontvangt U een e-mail met daarin de instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Account Wijnhandel den Toom
Voordelen Wijnhandel den Toom account

Een Wijnhandel den Toom account kent vele voordelen. Zo kunt u uw bestelgeschiedenis raadplegen en ziet u in één oogopslag de lekkere wijnen die u de vorige keer heeft besteld. Bovendien worden uw naam- en adresgegevens veilig bewaard, zodat u deze niet bij iedere bestelling hoeft in te voeren. En het Wijnhandel den Toom account kent nog meer pluspunten:

• Snel een bestelling plaatsen
• Een snelle afhandeling van vragen en wensen
• De status van uw bestelling volgen
• Gepersonaliseerde wijnaanbiedingen

U maakt snel en eenvoudig uw persoonlijke Wijnhandel den Toom account hier aan.

Wijnhandel den Toom nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Met de nieuwsbrief van Wijnhandel den Toom loopt u geen aanbieding meer mis. Aanmelden kan eenvoudig op de homepage van onze webwinkel en via uw account. Via uw account kunt u bovendien aangeven hoe vaak u een nieuwsbrief wilt ontvangen. 

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrief niet langer ontvangen? Log dan in op uw account en ga naar het kopje 'Aanmelden voor onze nieuwsbrief'. Hier kunt u de frequentie van de nieuwsbrief wijzigen of u volledig afmelden. U kunt zich ook via de link onder aan elke nieuwsbrief afmelden.

Gegevens wijzigen

Bent u verhuisd of wilt u andere wijzigingen doorgeven? Via ‘Mijn account’, rechtsboven in de pagina, kunt u uw gegevens aanpassen.

Bestellen
Kan ik veilig een bestelling plaatsen?

- Ja, dat kan zeker. Wij zijn een gecertificeerd lid van Webshop Keurmerk. Daarmee wordt verklaard dat wij voldoen aan de keurmerk-code. Bekijk hier ons certificaat.

Wordt mijn bestelling bevestigd na de betaling te hebben uitgevoerd?

- Ja, na iedere bestelling ontvangt U een orderbevestiging op het door uw opgegeven e-mailadres.

Is het mogelijk om dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?

- Ja, uiteraard is dit mogelijk. We kunnen echter uw eerste bestelling niet samen voegen in de reeds eerder bestelde bestelling. We zullen je tweede bestelling verwerken als een aparte order, hier worden dan nogmaals de verzendkosten voor berekend indien er voor een x-bedrag een bestelling wordt gedaan.

Kan ik één fles bestellen in jullie webshop?

 - Het is zeker mogelijk om één fles in onze webshop te bestellen.

Kan ik in de bestelling verschillende flessen bestellen, of dient dit van één soort te zijn?

 - De flessen die je bij ons besteld hoeven niet van dezelfde soort te zijn om uw bestelling te kunnen versturen of aan te nemen. U kunt combineren zo vaak en zoveel als u wilt.

Tot hoelaat kan ik bestellen?

 - U kunt 24/7 uw bestelling plaatsen in onze webshop, enkel verzenden wij uw bestellingen binnen onze openingstijden. De pakketdienst haalt iedere werkdag & zaterdag voor 16:00uur uw bestelde pakket op.  Indien u later besteld wordt de eerst volgende werkdag verzonden (houdt er rekening mee dat we op Zondag gesloten zijn).

Kan ik als bedrijf zonder BTW bestellen?

- Wijnhandel den Toom is een consumentenwebsite, waardoor het niet mogelijk is zonder BTW uw bestelling te plaatsen. Als bedrijf in Nederland kunt u uiteraard uw BTW nummer invoeren, zodat uw de BTW kan terugvorderen. Voor Belgische / Duitse / Franse of Luxemburgse klanten is het echter niet mogelijk om de BTW te weerleggen. Neem met uw eigen overheid contact op omtrent het terugvorderen van de BTW die u in onze webshop berekend hebt gekregen.

Prijzen & Producten
Krijg ik korting als ik in grote hoeveelheden bestel?

Normaliter werkt Wijnhandel den Toom met een van de meest scherpste prijsstelling voor de producten die U wilt bestellen. Enkel is er altijd ruimte om bij grotere hoeveelheden een apart bericht te sturen, zodat we met u in contact kunnen komen.

Zijn de prijzen inclusief BTW of exclusief BTW vermeldt op de webshop?

De prijzen worden altijd inclusief BTW toonbaar gemaakt, hierbij zouden eventueel nog verzendkosten bij kunnen komen.

Wat gebeurd er als er onverhoopt een artikel niet meer voorradig is?

Ook op de webshop van Wijnhandel den Toom worden artikelen getoond die nog de status op voorraad hebben, echter kan het voorkomen door veelvoud van bestelling en dezelfde artikelen dat iets opraakt. De klant krijgt hierover bericht per mail of telefonisch, we kunnen dan het bedrag aan u terug overmaken of we gaan samen opzoek naar een passend vervangend artikel.

Worden de flessen in de originele verpakking geleverd, zoals kokers of geschenkverpakkingen?

Wijnhandel den Toom levert inclusief de originele verpakking zoals wij die aangeleverd krijgen van onze leveranciers. U dient er vanuit te gaan dat de leverancier niet altijd de kokers of geschenkverpakkingen meelevert, dit wordt ook op de webshop vermeldt.

Betaling
Welke betalingsmogelijkheden zijn er online bij Wijnhandel den Toom?

 - Wijnhandel den Toom accepteert de volgende betaalwijzen:

                - iDEAL
                - Creditcard
                - Klarna (afterpay)
                - PayPal
                - Bancontact
                - KBC 
                - American Express
                - Mastercard / VISA
  
             

Wat is het bankrekeningnummer van Wijnhandel den Toom?

- Bank: ING
- IBAN: NL66INGB000701364
- BIC: INGBNL2A

Ontvangt U ook een factuur?

Ja, bij iedere geleverde bestelling ontvangt U altijd een factuur via e-mail van de bestelling. Je kan ook een kopie factuur downloaden op uw accountpagina. (uiteraard wanneer U een online-account hebt aangemaakt voordat U de bestelling gaat doen).

Alcoholwetgeving
Wat is de Alcoholwet en wat staat er in?

De Alcoholwet is de vervanger van de Drank- en Horecawet, die in 2013 is ingevoerd met als belangrijkste doel het terugdringen van alcoholgebruik door jongeren. Binnen de Alcoholwet wordt daar nog scherper op toegezien. Daar staan wij natuurlijk volledig achter. Graag informeren we u hierover, maar niet zonder u eerst te verzekeren dat er voor u niets verandert als het aankomt op onze prijzen, de kwaliteit van onze wijnen en onze service: u blijft als vanouds profiteren van de beste wijnen tegen de laagste prijs!

Belangrijkste wijzigingen

Het belangrijkste doel van de Alcoholwet is het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren. 

Dit zijn de twee belangrijkste regels binnen de Alcoholwet:

  • Supermarkten, slijterijen en webwinkels mogen geen prijsacties meer houden met kortingen van meer dan 25 procent.
  • Om alcoholgebruik door jongeren tegen te gaan, wordt uw leeftijd gecontroleerd bij het bestellen en het bezorgen van wijn.
Meer informatie

Wilt u meer weten over verantwoord alcoholgebruik, bezoek dan ook eens de volgende sites:



Bezorgen
Waar bezorgt Wijnhandel den Toom?

Wijnhandel den Toom bezorgt in Nederland & België.

Wie bezorgt mijn bestelling?

In Nederland & België wordt uw bestelling bezorgt met PostNL, bij het afleveren van uw bestelling vraagt de postbode om uw handtekening voor ontvangst.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Via de opgegeven Track & Trace kunt u gemakkelijk uw pakket volgen, ook wanneer wij uw pakket hebben meegegeven met PostNL.
Normaliter is uw pakket de volgende werkdag in huis, bij eventuele drukte bij onze verzenddienst kan het met maximaal een dag vertraging aan U overhandigd worden. Indien u besteld voor 16:00uur gaat het pakket meestal nog dezelfde werkdag de deur uit.

Wat gebeurt er als U ten tijde van bezorging niet thuis bent?

Als U niet thuis bent als de bestelling wordt bezorgd, dan laat de postbode het pakket achter bij het dichtstbijzijnde afleverpunt van PostNL.  (Nederland PostNL-Locatie).

Problemen bij bezorging

Wij streven ernaar om uw gehele wijnbestelling binnen één werkdag te bezorgen. Het kan een enkele keer voorkomen dat uw bestelling (bij afname van twee dozen of meer) is opgesplitst en op verschillende momenten wordt bezorgd. Via Track & Trace kunt u de status van uw wijnbestelling volgen, ook als er onverhoopt sprake is van een deellevering.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet volledig is bezorgd?

Bij een deellevering hoeft u niets te doen, het resterende deel van uw wijnbestelling wordt alsnog vanzelf bij u afgeleverd. Wij streven ernaar uw wijnen op tijd en volledig te bezorgen. Door de toenemende drukte in distributiecentra en bij bezorgdiensten kan het onverhoopt voorkomen dat een bestelling niet in één keer wordt bezorgd. Alle betrokken partijen streven ernaar het resterende deel van uw bestelling automatisch en binnen drie werkdagen af te geven. 

Worden er bezorgkosten berekend?

Bestelling boven €60,- worden door heel Nederland gratis bezorgd. Onder de €60,- rekenen we €8,95 aan verzendkosten. Voor Kralingen vanaf €40,- gratis thuisbezorgd en onder de €40,- wordt er €3,50 in rekening gebracht. 

Zakelijk bestellen of bestelling plaatsen

Uiteraard voorzien wij ook zakelijke klanten graag van prachtige wijnen. Laat weten wat uw wensen zijn en wij brengen met plezier een offerte op maat uit. Of informeer geheel vrijblijvend naar de verschillende mogelijkheden die Wijnhandel den Toom de zakelijke klant biedt. U kunt daarvoor een mail sturen naar [email protected] 

Kan ik me bestelling ook afhalen in de winkel?

Uiteraard is het mogelijk om uw bestelling op te halen binnen onze openingstijden, u kunt dan kiezen voor de button ‘’Afhalen in de winkel’’ in onze webshop bij het afrekenen van uw bestelling. (hier worden geen kosten in rekening gebracht).

Leeftijdscontrole

Wijnhandel den Toom schaart zich volledig achter de wet- en regelgeving die alcoholgebruik onder jongeren moet tegengaan. Om ons ervan te verzekeren dat u meerderjarig bent, wordt daarom uw leeftijd gecontroleerd. Dat gebeurt automatisch als u een Wijnhandeldentoom-account heeft. Geen account? Dan vragen we u tijdens het bestelproces uw geboortedatum in te vullen. Bent u ouder dan 18? Dan worden uw wijnen zo snel mogelijk geleverd door PostNL. De pakketbezorger zal een tweede controle uitvoeren, door te vragen naar een geldig identificatiebewijs. Dit zal in de praktijk het geval zijn bij jongvolwassenen. Zo kunnen meerderjarigen genieten van wijn en voorkomen wij samen alcoholverkoop aan minderjarigen.

In het kader van de Alcoholweg mogen minderjarigen uw wijnbestelling niet aannemen, uw buren evenmin. Om er zeker van te zijn dat de wijn wordt bezorgd op een moment dat u het best uitkomt, kunt u bij ons het gewenste bezorgmoment aangeven. En afhalen bij een PostNL-afhaalpunt bij u in de buurt, op vertoon van een identificatiebewijs, kan natuurlijk ook. Wat u het beste uitkomt. Zo houden wij ons aan de wet- en regelgeving en kunt u genieten van uw wijn. Want verantwoord genieten van wijn is pas écht genieten!

Foutieve levering

Heeft u andere wijnen ontvangen dan besteld? Dat spijt ons. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice zodat wij ervoor kunnen zorgen dat u de juiste wijnen alsnog zo snel mogelijk ontvangt.

Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Uiteraard is het mogelijk om uw bestelling te retourneren, de kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening. Voor verdere informatie omtrent retourneren aan Wijnhandel den Toom bekijk de pagina Retourneren.

Wat is het herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. 
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Modelformulier herroepingsrecht

Wilt u uw overeenkomst herroepen? Het herroepingsformulier vindt u hier.

Klachten
Hoe kan ik contact opnemen met Wijnhandel den Toom?

Indien u het ergens niet mee eens bent of een klacht heeft over onze dienstverlening, gebruikt u het contactformulier. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen u te voorzien van antwoord.

Wat te doen bij breuk aan mijn bestelling met transport?

Als u bij levering constateert dat er breuk of schade aan uw bestellingen, verzoeken wij het pakket te weigeren. De postbezorger zal het pakket aan Wijnhandel den Toom dan retourneren. Wanneer het pakket in ons magazijn is ontvangen, zullen we contact met u opnemen om opnieuw de bestelde artikelen aan u te gaan leveren.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €60,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »